laupäev, 22. detsember 2007

galerii "Autogramm Wimbergile"

Teen praegu kerget tehnilist korrektuuri Peeter Linnapi ülikapitaalsele uurimusele "Fotoloogia" (Jutulinnu järgmisi raamatuid), ennast aeg-ajalt lugema unustades. Jõudes peatükini "Fotografeerimise protsess - pildistamine kui tegevus", kus räägitakse fotograafi motiividest ja pildistava kehakeelest, mõtlesin, et peaks ikka jätkama seda galeriid, mida allpool alustas foto Allan Vainolast mulle autogrammi andmas. Siis galeriid "Autogramm Wimbergile". Kuna töötasin 2001-2007 Eesti Päevalehes kirjandustoimetajana, siis tekkis selliseid fotosid uudiste jm artiklite tegemise käigus terve rida - sellisel hetkel on sündmuse peamine objekt tegevuses ja tegevuses objekt on fotograafi silmale loomulikult parem, kui lihtsalt naeratav objekt. Ja nii saidki fotokad sellistel hetkedel usinamalt klõpsuma, kui muidu.

Soome filosoof Esa Saarinen Tallinnas Apollo raamatumajas 14. septembril 2004. Huvitav on see, et Esa ilme järgi võiks otsustada, et meil on parajasti käimas mingi sisukas mõtetevahetus, aga ma ise küll midagi sellist ei mäleta. Foto: Rauno Volmar.

Lennuka ja mehise sõnaga kirjanduskriitik, vene kirjanduse üks parimaid tundjaid tänapäeva Eestis Vaapo Vaher 7. juulil 2003 Sirbi toimetuses. Foto: Pille-Riin Pregel.

Mihkel Mutt samuti 7. juulil 2003 Sirbi toimetuses. Ma 100% ei mäleta, kas see, kellele ta raamatusse kirjutab ja SELLISE pilguga otsa vaatab, olen mina. Aga ma arvan, et ilmselt ikka olen küll. Pealegi on pühendus ilmega täiesti kooskõlas, soovides "jätkuvat arenemist" jms. Foto: Pille-Riin Pregel.



Triptühhon ühest ääretult meeldivast kevadisest väljasõidust Heimtalisse, Vonneguti, Hemingway, Salingeri jt tõlkija Valda Raua juurde, 27. aprillil 2004. Piltidel Valda kirjutamas pühendust parajalt kapsastunud Hemingway-tõlkesse. Mul on hirmsasti kahju, et ei ole jõudnud temaga vestlema Joh. Barbaruse surmast, mille kohta ta tema tütre Anu väitel valdavat mingit eriti põnevat kuuldust. Fotod: Pille-Riin Pregel.

Tänapäeva tuntumaid ulmekirjanikke Philip Pullman Göteborgi raamatumessil 2005. aasta sügisel. Esmapilgul paistab nagu ehtne fännipilt "juhhuu, mina koos kuulsusega", aga ma fänn just ei ole, pigem niisama heasoovija, eriti nüüd, kui Vatikan on kuulutanud tema raamatu põhjal tehtud filmi "Kuldne kompass" kirikuvastaseks ja kutsub üles seda boikoteerima. Loe veel siit ja siit. Foto: Teet Korsten.

Kommentaare ei ole: