reede, 11. jaanuar 2008

Tom, 297, II

TOM
Jätkame sellega, mis päeval pooleli jäi. Nimelt Õietolmutuusti kommetekooliga. Õpime natuke viisakalt käitumist.

ANNI
Mul on nii kahju, et mind päeval ei olnud! Nii oleks tahtnud kaasa teha. Ma kodus telekast nägin, kui vahvalt Tom viisakat käitumist õpetas.

ÕIE
Aga sul on võimalus praegu kaasa lüüa. Oled valmis?

ANNI
Olen!

TOM
Anni on veel viisakam kui mina. Kui minul veel, noh, ütleme, mõni asi natuke logiseb, siis temal pole küll enam midagi õppida. Ta valdab teretust perfektselt! Ja headaegajätmist! Ning mitteluristamises on ta üks parimaid, keda ma kunagi kuulnud olen!

ANNI
Oh, mis sa nüüd...

ÕIE
Õige, õige – tagasihoidlikkus kuulub ka viisaka käitumise juurde. Nii. Aga nüüd alustab Õietolmutuusti kommetekool oma teist tundi. Vaatame, kuidas näeb välja igaõhtune telekapuldilahing paljudes Eesti kodudes.

Tom ja Anni kehastuvad vennaks-õeks, kes vaatavad telekat. Tom tahab teisele kanalile vahetada, otsib natuke siit-sealt pulti.

TOM
Anni! Kus pult on?

ANNI (osavõtmatult)
Mis see sinu asi on?

TOM
Ma tahan teisele kanalile panna. Üks film tuleb. Ma ei viitsi seda (osutab telekale) vaadata. See on mingi jama.

ANNI
Aga mina tahan seda vaadata.

TOM
See on jama ju!

ANNI
Ise oled jama!

TOM
Anna nüüd pult siia.

Anni näitab õrritades, et pult on tema käes. Kui Tom tahab seda ära napsata, tõmbab Anni käe välkkiirelt tagasi ja irvitab.

TOM
Anna siia!

ANNI
On sul õpitud üldse? Mine, õpi! Muidu tuled homme jälle kahega koju, oi siis ema on jälle rõõmus. Teeb sulle pai.

TOM
Pole sinu asi! Anna pult, ma tahan filmi vaadata.

ANNI
Ei saa. Mina olin siin enne.

Tom lükkab Annit, püüab pulti tema käest ära kiskuda, saab käe kätte, hoiab seda jõuga paigal, sikutab pulti.

ANNI (taob teise käega Tomi)
Lõpeta ära! Idikas!

TOM
Ise oled idikas! Terve päeva oled siin juba telekat vaadanud. Lase nüüd mul ka! (sikutab pulti, saab selle kätte, vahetab kanalit)

ANNI (äigab Tomile vihaga)
Eri väärakas! (jõllitab teda raevuselt)

TOM
Ise oled väärakas! Mine arsti juurde, lase endale uus mõistus panna. Või ma ei tea, mine otsi mõni kutt ja aja temaga ringi, mis sa kodus passid.

ANNI (ähvardavalt)
Ai, sa... (paus, vihane pilk) Ma lähen praegu ja torkan su ratta kummid läbi.

TOM
Sa ainult katsu!

ANNI
Ja lähengi! (kargab üles, kaob kaadrist)

Tom vaatab kahtlustavalt järele, siis sööstab ka üles ja kaob Annile järele.

TOM (eemalt)
Sa... Sa ainult katsu...

ÕIE
Uuh. Milline lahing, ah? Aga sellised lahingud on Eesti peredes kahjuks tavalised. Mina olen ikka soovitanud, et ühes peres peaks olema rohkem, kui üks telekas. Üks näiteks elutoas ja teine mõnes muus toas. Siis on kõigil kodus hoopis rahulikum olemine. Aga proovime nüüd ikkagi midagi välja mõelda selleks puhuks, kui tõesti on ainult üks telekas.

Tom ja Anni tulevad tagasi ja taastavad algasendi.

TOM
Anni, kuule, üks film algab, mida ma tahaks vaadata.

ANNI
Aga ma tahan praegu seda vaadata.

TOM (vaatab pikalt ekraanile)
Kaua see kestab sul?

ANNI
Kakskümmend minutit veel.

TOM
Õõh!

ANNI
Kannata ära nüüd, see on ainult kahekümnend minutit.

TOM
Hästi, aga sel juhul vaatame homme minu filmi kohe algusest peale.

ANNI
Hästi-hästi. Ole nüüd vait, ma tahan jälgida.

ÕIE
Näete, palju rahumeelsem lahendus. Kord üks, kord teine. Ja alati mõelge selle peale, et see on ainult film. Kunagi näidatakse seda niikuinii uuesti.

Tom ja Anni on ka vahepeal rollist välja tulnud.

TOM
Ja siis on veel võimalik, kui on olemas videomakk, samal ajal see teine film või saade lihtsalt lindistama panna. Ja siis saab pärast seda ilusti ja rahulikult, kõigile sobival ajal vaadata.

ANNI
Muide, sama nippi soovitaks ka neile lastele, kes jäävad meie õhtusest saatest ilma, kuna isa-ema tahavad teiselt kanalilt uudiseid vaadata. Ehkki nad meid praegu ilmselt siis ei kuule.

TOM
Aga sõbrad ütlevad edasi!

ANNI
Ja üldse, videomaki saab lindistama panna ka meie päevast saadet, mille ajaks kõik lapsed ei pruugi koju jõuda. Nii et – tehnika aitab.

Kommentaare ei ole: