Nüüdseks on juba nädala päevad olnud Tallinna ühistranspordis näha "töötamas" selliseid ametnikke nagu REISISAATJAD. Olen sella aja sees rohkelt busside-trammide-trollidega sõitnud ja neid reisisaatjaid nende "tööpostil" näinud. Miks kirjutan need sõnad jutumärkidesse? Sest ma ei taha olla siinkohal irooniaga mitte kitsi.
Ma ei ole veel aru saanud, mis kasu on minul kui ühistranspordi kasutajal nendest reisisaatjatest? Kõik, mis nad teevad, on see, et nad lihtsalt seisavad või istuvad bussi (trammi, trolli) eesotsas, ja kui istuvad, siis passivad aknast välja, ja kui seisavad, siis mitte niisama, vaid lobisevad bussijuhiga! Mis aga peaks olema keelatud, sest bussijuhiga lobisemine sõidu ajal on ju ometi keelatud. Vähemalt lihtreisijatele. Või annab see kollane tööhõlst selleks voli? Ametialased jutud? Samas mõistetav, sest MUUD ju teha pole!
Minu meelest oleks nendest reisisaatjatest kasu siis, kui nad:
1) kõnniksid bussis (trammis, trollis) PIDEVALT ringi, vaataksid, kas eakad, väikelastega vanemad või erivajadustega isikud saavad istuma, ega kellelgi pole abi vaja, kas kõik saavad oma pileti õigesti mulgustatud, ega keegi ei maga, et oleks peatusest mööda sõitmise oht, ega kellelgi pole teisi ohustavat-määrivat pagasit, oma võimaluste piires hoolt kandma selle eest, et keegi sulguvate uste vahele ei jääks, jne,
2) viskaksid haisevad/joobes/verised/räpased kodanikud, suukorvita/haisevad koerad koos ülbete omanikega, alkoholi tarvitavad kambad jms kontingendi seaduse kogu jõule tuginedes bussist välja - aga selleks on neil praegu kasutada ainult enda veenmisjõud, ei muud, ja räpasus ja hais on Tallinna ühistranspordi KÕIGE SUUREM probleem, seda muidugi limusiinides ringisõitvad linnajuhid ei tea!,
3) müüksid näiteks pileteid, juhi asemel - et see ei peaks oma aega selle peale raiskama ja buss saaks kiiremini sõita.
Aga praegu need reisisaatjad ainult kas istuvad mõnel esiistmel, tundmata ABSOLUUTSELT huvi, mis tagapool, mujal bussis (trammis, trollis) toimub. Ja kui nad seisavad, siis nad lobisevad juhiga, ehk siis - rikuvad reisijateveo eeskirju. Täna hommikul sõitsin näiteks Viru terminalist kell 8.32 väljunud bussiga nr 18 - ja reisisaatja ja bussijuhi vahel käis pidev plägin. Ime, et bussijuht üldse aega sai rooli keerata!
Seega, aktiivse Tallinna ühistranspordi kasutajana ütlen, et praeguses seisus on see grandioosne projekt LÄBI KUKKUNUD. Ilmselt oli sel ainult propaganda eesmärk. Et "Savisaar on nii tubli, annab rahvale töökohti, seevastu kui Ansip võtab neid ära". Kah mul töökohad! Maksta linna raha sisuliselt ainult selle eest, et bussis-trammis-trollis ruumi raisata ja juhiga lobiseda, reisijaid liiklusohtlikku olukorda pannes. See on pseudotöökoht.
Lõpetage see idiootsus, või muudetagu reisisaatjate tööülesandeid! Senise seisuga mina, Tallinna ühistranspordi aktiivne kasutaja, igatahes protestin.
Käesolev teadaanne on saadetud ka Tallinna linnapeale Edgar Savisaarele ja tema abile Oksana Voronkovale.
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
12 kommentaari:
Ma olen su jutuga täiesti nõus, ka endal on kogemusi trollis, kus reisisaatja lobises ainult trollijuhiga ning trammis, kus nad on paigutatud trammi esimse vaguni viimasele üksikule istmele, on kogemus olnud ainult kramplikult aknast välja vaatavate reisisaatjatega. P.S trammis ja trollis on vist neil seljas sinised vestid?
Ja miks sa seda kirja ei saada nt linnavalitsusse?
võib öelda, et meedias on juba vastukaja tulnud ja linnavalitsus on kirjale reageerinud
Tööd on inimestel.
30ndate kriisi ajal kaevasid töötuks jäänud inimesed sandikopikate eest Tartusse ühe suure augu, millest hiljem sai laululava.
Ses mõttes on asjad paremaks läinud, ei pea mulda kühveldama.
Afa: selle raha võiks siis inimestele lihtsalt kätte anda, ei pea siis bussis ruumi võtma ja sõidu ajal bussijuhti segama.
Propagandistlik samm enne valimisi, ei muud. Ainult lollid on need, kes ennast petta lasevad ja muud usuvad. Juba nende "tööriiete" tegemise kulu oli kellegi kuupalk. Lepingud on tehtud ka pooleks aastaks, siis - susi mind näksigu, kui need asjapulgad alles jäetakse. Siis pole enam põhjust, valimised läbi.
Contra: mida sa silmas pead?
töötatöölised rajasid eelmise eestiaja kibedail aastail emajõe kaldakindlustused. 200 töötut ehitajat said perele leiva lauale saades tööle baaside ehitusele... Kirjamees Valmar Adams oli toona aga ajalehe "Töötatööline" toimetaja. Mis neisse reisisaatjatesse nüüd puutub, siis on nad ilmne tõend nüüdseks sisseharjunud töökultuuri kohta? Käin tööl, kuid tööd ei tee?
kle, wimbu, mis sa mölised? inimesed said kena töökoha. ilge sitt papp. vaesekesed peavad juba kell 5 tööle tulema. tavalised inimesed saavad tööl omasugustega suhelda või msnis tsätata, aga nemad peavad seda tegema mingite tallinna vaestega, õlide ja vallasemadega. ilmselgelt on ainus norm inimene bussijuht. kas seda saab neile pahaks panna? krt, mine kanselda ise neid õlisid ja tassi laste kärusid, teades, et seda jama jätkub vaid kuueks kuuks. tra mine ja tee paremini! ja ära mölise ja kuku kohe savisaarele ära kittuma. mis sa arvad, et mees ei tea, mis ta teeb?
Mingit tassimist ja kantseldamist ju ei ole, seda ma räägingi.
a mis nende tööülesanded siis on muidu?
Legendi järgi peaksid nad vähemalt vaatama, ega sisenejad-väljujad abi ei vaja vms.
ah kuskil postimehes või kuskil oli jutt sellel teemal, ei viitsinud linki panna
jectess
Siin on üks teine link, kust võib lugeda uudiseid nende reisisaatjate "tööst": http://www.epl.ee/artikkel/478217
Ma ei pretendeeri küll mingile selgetnägemisele, aga ma olen kindel, et enne paari kuu möödumist on see kummaline nähtus meie bussidest ja trollidest ja trammidest kadunud kus see ja teine.
Postita kommentaar