teisipäev, 23. november 2010

tuld ignorantse kultuuriministri pihta! anna allkiri

ERSO loost ma ei tea isiklikult palju. Aga kirjaniku mätta otsast ma võin öelda, et oma ametiajal pole Laine Jänes küll absoluutselt mitte sittagi asjalikku teinud. Ainult näiline tõmblemine ja sõnademulin. Rumal, asjatundmatu, saamatu, hädine, võhiklik, ignorantne minister. Ammu kõrini. Ei taha sellist! Võtku igaüks, kellele läheb korda kultuuri hea käekäik, oma ID-kaart ja mingu andku teada: lase jalga, Laine Jänes!

Täiendus 24.11
.: sotsid tegid algust Laine Jänese pattude nimekirjaga. Seal ei ole küll midagi kirjandusvallast. Ja kuidas sõnastadagi konkreetselt asjaolu, et oma ametiajal pole Jänes kirjanduse vallas mitte midagi kasulikku teinud? Ainult välja mõelnud mõne totaka kampaania, nt Lugemisaasta, mille jaoks pole taas tehtud mitte midagi reaalset peale logo tellimise ja kleepsude trükkimise. Lugemisaasta alla on kaaperdatud sündmused, mis toimuksid ka ilma lugemisaastata: lugemisõhtud, kohtumised kirjanikega jne. Sama skeem, mis Kultuuripealinnaga.

Reaalselt soodustaks lugemist raamatute käibemaksu vähendamine (et langeks hind poes) ja raamatukogude finantsolukorra parandamine (et nad saaksid rohkem raamatuid sisse osta). Aga see on juba tõsine ja tegelik töö, millest ministeerium eemale hoidub. Lihtsam on trükkida kleepsud, teha kodulehekülg (ja muu promo-pask) ja edasi lihtsalt panni taguda: vaat kus teeme, vaat kus edeneb!

2 kommentaari:

Maria ütles ...

Lugemisaasta 2oio, või mis iganes see oli, oli tõesti tühi kampaania.

eriti tobedad olid mu meelest need tänavareklaamid, kus Ott Lepland, Ivo Linna jt poseerisid banaalsuste, nagu "Raamat avab ukse teise maailma," või "Raamatut lugeda on minu jaoks nagu suhelda vana sõbraga."

õnneks olen unustanud, millised need laused konkreetselt olid...

huvitav oleks kuulda Jänest rääkimas, mis kasu sellest neetud kampaaniast oli, peale raha kulutamise.

andry ütles ...

hm, ma küll ei arva, et oleks huvitav kuulda Jänest rääkimas.
Kaks minutit peaksin vastu, rohkem mitte. Ümar mula mind ei huvita ja mul on meeles mitte Jänese jutt, aga hääletoon, laulupeo 2spontaanses" kõnes. Hirmutav ja kalk ja frigiidne ja...

aga kuulda jänest rääkimas oleks tore tõesti tõesti

CHIESCON