neljapäev, 13. august 2009

Tom ja Anni 1. septembril - Betty läheb ülikooli

(katkend)

Tom ja Anni on suures plaanis jahmunud nägudega, vahtides üksisilmi Bettyt. Pikalt ja rõhutavalt väljamängitud režiiline lahendus.

Siis –

BETTY
Mis te vahite?

Paus.

BETTY
Hehe! Teil kukkus suu lahti! Pange kinni! Hehehehe!

TOM
Ei noh!

ANNI
Vaat see on juba uudis!

BETTY (keksleb rahulolevalt)
Hehe! Uudis jah, uudis jah!

TOM (vaatajale)
Teate, mida Betty meile just hetk tagasi teada andis?

ANNI
Te ei arva seda ilmaski ära!

BETTY
Noh, mis sellest siis nüüd nii... Kas te tõesti pidasite mind nii totuks, et see teile ei tea mis jalust murdva uudisena tuleb? Eks mulgi on ju pea otsas, ja eks minugi pea sees ju on midagi. Minu meelest see, et ma ülikooli läksin, ei peaks nüüd küll mingi ma ei tea mis õhku ahmima panev uudis olema.

ANNI (vaatajale)
Kuulsite! Betty läheb ülikooli! Ülikool, võib-olla te teate, on see kool, kuhu kõige targemad ja osavamad lähevad edasi õppima, kui keskkool, see tähendab 12. klass on läbi. Enamasti minnakse pärast 12. klassi lõppu tööle, aga need, kes tunnevad, et tahavad veel edasi õppida ja teadmisi koguda, lähevad ülikooli.

TOM
Ja minu meelest ülikool – see on ikka kõva sõna! Minu isa ja ema on ülikoolis käinud, ma olen nende jutte kuulnud, kuidas ülikoolis õpitakse. Ega seal ei tehta nalja, seal õpitakse ikka tõsiselt. Seal ollakse juba ju täiskasvanud inimesed, mitte lapsed.

BETTY
Mina olen ka tark ja osav ja tahan edasi õppima minna. Ülikoolis veel targemaks saada. Ma olen elus vähemalt seitse raamatut läbi lugenud, ja nüüd teie ütlete, et ma ei ole tark! Päh!

ANNI
Ei, ei, rahu, rahu. Keegi ei ütle, et sa tark ei ole, aga... Ülikool lihtsalt...

TOM
Oota, aga seda sa ei öelnudki veel, et mida sa sinna õppima läksid? Mis ülikooli sa läksid? Ja mis eriala peale? Ülikoolis ju valib igaüks endale mingi eriala, mis talle kõige rohkem huvi pakub.

BETTY
Läksin Tartu Ülikooli.

ANNI
Tartusse?!

TOM
Ja said sisse?!

BETTY (tähtsalt)
Mhühüh! Nagu naksti!

ANNI
Eksamid ka olid ikka? Sisseastumiseksamid?

BETTY
Olid! Väga rasked eksamid! Enamik neist, kes ka sisse tahtsid saada, kukkusid nendes läbi, nii et kolks ja kolks! Aga mina tegin ilusti ära. Paar viga muidugi oli, näiteks küsiti mult ühte olulist aastaarvu ja sellega panin kolm sajandit mööda, aga muidu polnud viga midagi. Paremuselt neljas tulemus.

TOM
Paremuselt neljas! See on juba korralik tase! Aga ikkagi – mis eriala?

BETTY
Disainer-referent-müügijuht-spetsialist.

Paus.

ANNI
Ma pole kuulnudki sellisest erialast varem.

BETTY
Noh, see on üks selline eriala, mida lõpetades ma olen disainer ja referent ja müügijuht ja spetsialist.

ANNI
Mis... referent...? Mis...?

TOM
Mina ka ei saa aru. Mis sa siis tegema hakkad, kui sa ülikooli lõpetad? Mis tööd sa tegema hakkad? Või, mis asja üldse pärast selle eriala lõpetamist tegema hakatakse?

BETTY
Kuidas – mida? Ma hakkan loomulikult spetsialist olema.

ANNI
Mille spetsialist?

BETTY
Kõige spetsialist. See mulle selle eriala puhul väga meeldibki, et see õpetab kõige spetsialistiks.

ANNI
Aga see... referent... ja mis need kõik olidki?

BETTY
Disainer-referent-müügijuht-spetsialist.

ANNI
Nojah, disainer ja referent ja müügijuht – nendeks sa hakkad siis ka?

BETTY
Loomulikult.

TOM
Aga mis asja ikka see referent teeb? Ma polegi nagu sellist sõna varem kuulnud.

BETTY
Oi, see on üks väga tähtis töö.

ANNI
Aga mis töö?

BETTY
Selline töö, et... selline töö, et... eee... pap-pap-paa... noh, selline töö, et – väga tähtis töö! Seal peab hästi palju... eee... noh, sedasamust, tööd tegema. Hästi keeruline on. Seda tööd teevad ainult kõige targemad.

ANNI
Hästi.

TOM
Kirjutab raamatuid. Käib ülikoolis. Nagu polekski enam see meie Betty.

BETTY
Ma otsustasin keerata elus uue lehekülje! Vaat nii!

ANNI
Jaa. Disainer... Ee...?

BETTY
Disainer-referent-müügijuht-spetsialist.

ANNI
Jajah. Aga ega siis midagi, palju edu sulle ka, esimese koolipäeva puhul. Aga oota, kas sa kolid siis nüüd Tartusse elama?

BETTY
Ei, ma olen kaugõppes. Käin ainult korra kuus Tartus. Muul ajal meilin ja messin ja saan ainepunktid tehtud.

TOM
Selge. (vaatajale) Selliste põrutavate uudiste pealt lõpetame praeguseks saate ära. Aga me kohtume kohe juba uues saates! Ärge teleka eest kaugele minge!

PÄEVASE OSA LÕPP

Kommentaare ei ole: