kolmapäev, 9. jaanuar 2008

Tom, 294, II

BETTY
Tere! Ma olen nii vihane, et ma ei tea, mis ma teeks!

TOM
Oi, Betty, tere, aga miks siis vihane?

ANNI
Jaa, mis juhtus?

BETTY
Mh! Ennekuulmatu solvamine! Täiesti ennekuulmatu! Kuidas võib keegi julgeda midagi niisugust teha?!

TOM
Betty, rahu, rahu! Millest sa räägid?

BETTY (viskab Tomi ette ühe väljatrüki)
See! Vaata! Täiesti... minu au solvamine!

Kaamera näitab väljatrükki: see on internetist välja trükitud värviline lehekülg, millel suurelt Betty pilt ja tekst „LOOKING FOR A DATE? CLICK ME!”.

TOM (rabatult)
Mis asi see on?

ANNI
Looking for a date... See on mingilt ingliskeelselt interneti tutvumiskuulutuste leheküljelt. Ja click me tähendab: klõpsa minule.

TOM
Betty... mis see... nüüd siis...?

BETTY
Internetist, jah! Ja mina ei tea, kuidas minu pilt sinna sattus! Mul üks tuttav täitsa juhuslikult surfates leidis selle! Minu käest ei ole keegi luba küsinud! Mulle ei ole keegi midagi öelnud, et minu pildiga reklaamitakse mingit... mingit... mingit tutvumiskuulutuste lehekülge!

TOM
Klõpsa minule... Ja klõpsasid siis või?

BETTY
Jah! Aga selle peale läks mul arvuti tuksi. Läks mingit sodi täis, nii et tuli parandaja juurde viia.

ANNI
Ühesõnaga, Betty, see pilt on sellele võrguküljele sattunud täiesti sinu teadmata?

BETTY
Jah!

ANNI
Aga kust nad selle said? Nad pidid selle ju kuskilt saama?

BETTY
Nad said selle mu Rate’i albumist. Mul oli seal mitu pilti sellest, kuidas ma suvel rannas päevitan – see ongi üks neist. Täiesti luba küsimata pandi pihta! Ma juba võtsin oma juristiga ühendust, et need tõprad kohtusse kaevata ja miljon krooni valuraha nõuda.

TOM
Nii?

BETTY
Aga jurist ütles mulle, et pildi varaste leidmine on peaaegu võimatu, sest sellel võrguküljel pole mingeid nimesid ega aadresse ega üldse mitte midagi, mille kaudu saaks neile lurjustele jälile jõuda. Nad võisid vabalt olla kas või Austraaliast.

ANNI
Täiesti võimalik – sest Austraaliast pääseb ju ka Rate’i kontodele ligi. Igalt poolt pääseb, kus internet on.

TOM
See on isegi täiesti pime vedamine, et sa niimoodi oma varastatud pildi otsa sattusid. Mõtle, kui hea on internetiportaalide albumitest pilte varastada – võimalus, et keegi selle avastab, on imeväike. Võib-olla on pooled Rate’i päevitus- ja aluspesupildid kuhugi tutvumiskülgedele ära näpatud.

ANNI
Või veel hullematele külgedele.

TOM (Bettyle)
Mis sa siis nüüd teha kavatsed?

BETTY
Ma ei tea. Vist ei olegi midagi teha. Ma ei tea! Vihane olen! Ahh!

ANNI
Ma arvan, et sa võiksid oma päevituspildid vähemalt nüüd Rate’st ära võtta.

BETTY
Juba võtsin! Enam nad mind ei lüpsa! Kätte saaks, siis võtaks... võtaks... aah, ma ei tea, mille...

TOM (katkestab)
Betty, rahu! Las ta nüüd olla. Hea, et midagi hullemat su pildiga ei tehtud.

ANNI (pillab poolihääli)
Ehkki ei tea ju...

TOM
Edaspidi oled targem ja vaatad, mis pilte sa kuhugi paned. Aga see on küll selge, et päevituspilte ja muid selliseid ei ole vaja igal pool levitada. Neid himustavad seesugused näppajad kõige rohkem.

BETTY
Aah. (paus) Jah. (paus) Tom, mine tee mulle suhkruvett.

TOM
Hästi. (vaatajale) Ja teie vaadake nüüd multifilmi Künkaotsa kliinikust.

Kommentaare ei ole: