teisipäev, 8. jaanuar 2008

Tom, 293 (eetris 21. jaanuaril)

TOM
...noh, ma läksin eile natuke hiljem magama, kui tavaliselt...

EEDI (kahtlustavalt)
Kui palju hiljem?

TOM
Noh... natuke pärast... pärast ühtteist...

EEDI (vaatab Tomi kahtlustavalt paar sekundit)
Kui natuke pärast ühtteist?

TOM (ebaleb)
Ee... mm...

EEDI
Tom!

TOM
Pool kolm...

EEDI (jahmub)
Pool kolm!

Paus.

EEDI
Sa läksid kell pool kolm öösel magama?

TOM
Jah. Noh, mis see’s on, ma olen varem ka...

EEDI
Aga sellele sa ei mõelnud, et sa juba nelja tunni pärast pead üles tõusma?

TOM
Mm... Mõtlesin küll.

EEDI
Aga kuidas sa siis üles said? Oma neljatunnise magamisega?

TOM
Ee... Ma...

EEDI
Oot-oot-oot, sa ei saanudki poole seitsmeks üles, eks?

TOM
Ei saanud jah...

EEDI
Mis kellani sa siis magasid?

TOM
Kaheteistkümneni.

EEDI
Nii et sa ei jõudnudki siis täna üldse kooli?

TOM (noogutab peaga)
Mhühüh.

Paus.

EEDI (vaatajale)
Asi on selles, et Tomi isa ja ema sõitsid eile nädalaks ajaks Amsterdami ja Ellen läks paariks päevaks Lõuna-Eestisse oma sõbrannale külla. Ja kuna Tom on juba ikkagi suur poiss ja saab üksi ka poest söögi kätte ja koolitükid õpitud ja pahandusi ei tee, siis arvati, et ta võib sel ajal vabalt üksi kodus olla – noh, muidugi nii, et mina teda ikka korra päevas vaatamas käin ja silma peale viskan. Aga nüüd, nagu näha, on Tom ikkagi oma elamisega ja olemisega kiiresti rappa läinud... (Tomile) Eks ole, sellepärast sa magasidki nagu kott, kui ma tulin, sa olid lihtsalt ööst ikka välja magamata ja läksid keset päeva uuesti magama?

TOM
Vist küll.

EEDI
Täitsa lõpp. Poole kolmeni üleval! Mis sa tegid siis nii kaua?

TOM
Lugesin koomikseid.

EEDI
Pidid alles põnevad koomiksid olema! Oi, Tom, Tom, jäta sind üksipäini ja sina lähed kohe alles kell pool kolm öösel magama ja teed järgmisel päeval koolist üldse poppi ja... (paus) Söönud ikka oled midagi või?

TOM
Muidugi. Käisin eile õhtul poes, tõin igasugu asju.

EEDI
Mis sa sõid siis?

TOM
Purgiherneid ja... suitsujuustu ja...

EEDI
Ah? Purgiherneid ja suitsujuustu?

TOM (tuletades veel midagi meelde)
Mm – ja krabipulki ka!

EEDI
Aga ema jättis sulle ju terve potitäie ühepajatoitu, mida sa pidid soojendama...?

TOM
Nojah, aga mulle nii hirmsasti maitsevad purgiherned ja suitsujuust ja krabipulgad! Ma ei ole neid teab kui kaua aega saanud! Ja eile ostsingi neid ja sõin. Peaaegu terve purgitäie herneid panin korraga nahka! Siis sõin suure jupi suitsujuustu...

EEDI
Paljalt või?

TOM
Jah, ma ei hakanud seda saia peale panema, seda oli nii raske lõigata. Ja siis sõin krabipulki ka.

EEDI
Ka paljalt?

TOM
Jah.

EEDI
See ei ole ju mingi korralik söök, mis sa sõid.

TOM
Aga kõhu tegi täis. Nii et isegi natuke paha hakkas. Aga siis läksin natukeseks voodisse ja läks üle.

EEDI
Oh, jah. Jäta sind üksi ja sina ajad kohe ei tea mida suust sisse. Tead, Tom, täna jään mina sulle seltsiks, valvan isiklikult, et sa sööd suure taldrikutäie ühepajatoitu ja lähed õigel ajal magama.

TOM
Hea küll. Homme peangi kohe kindlasti kooli jõudma, ajalooõps lubas seekord oma tunni Suure-Peetri linnamuuseumis teha, ma arvan, et see on hästi huvitav.

EEDI
No vat siis.

Multifilm 2

TOM (vaatajale)
Vahepeal me jäime siin Eediga jälle nendest õudusunenägudest rääkima, hakkasime arutama, mida need tähendavad. Ja kas unenäod üldse tähendavad midagi. Sest mõned inimesed ju arvavad, et nende järgi saab ennustada seda, mis peatselt päris elus juhtub. Ehk siis: tulevikku ennustada.

EEDI
Jaa, mina lugesin kunagi ühte unenägude seletajat, kus oli näiteks öeldud, et katkise asja parandamine tähendab seda, et sa kohtud sõbraga.

TOM
Ühesõnaga – kui sa näed unes, et parandad mingit katkist asja, siis see tähendab, et üles ärgates kohtud mõne aja pärast sõbraga?

EEDI
Jah, nii seal unenägude seletajas oli öeldud. Või kui näed unes kitarri, siis see tähendab soovide täitumist. See jäi mulle eriti meelde, sest ma olin ju kunagi rokkbändis basskitarri mängija. Või kui sa näed unes suhkrut, siis see tähendab tundmatuid külalisi. Kohvi joomine aga tähendab vihavaenu ja pahandust.

TOM
Aga kui sa näed unes, et parandad katkist kitarri ja jood samal ajal suhkruga kohvi, kas see siis tähendab, et päris elus... huh... kohtud sõbraga, siis su soovid täituvad, seejärel tulevad tundmatud külalised ja lõpuks on kõik kohad vihavaenu ja pahandust täis? Või... või kuidas see tõlgendamine käib?

EEDI
Ah, mina ei tea... Ma arvan, et nii ei saa unenägusid üldse tõlgendada. Ega see ei ole saksa keel, et võtad sõnaraamatu ette ja vaatad, et ahah, „das Mädchen” tähendab tüdrukut. Unenäod on ikka natuke segasemad asjad. Näiteks, kui ma seal bändis bassi mängisin, siis ma nägin ikka peaaegu igal öösel unes kitarre, aga minu soov maailmakuulsaks rokkariks saada küll täide ei läinud. Ja samamoodi, muide, tähendavad postmargid suurt õnne, neidki näen ma unes väga tihti, aga suurt õnne ei ole kuskil, ainult selline väike ja tavaline õnn...

TOM
Hm... Ma arvan, et me võiks õhtusesse saatesse kutsuda külla kellegi, kes oskab meile unenägudest pikemalt rääkida. Ma olen täiesti kindel, et neist annab palju põnevat rääkida!

Kommentaare ei ole: