kolmapäev, 14. juuli 2010

Väike fotogalerii: Lätete Pääl 11 (9.-11. juuli 2010)

Eelmisel nädalavahetusel toimus Otepää külje all Ketta talus Tartu NAK-i igasuvine maheteaduslik seminar Lätete Pääl. See on samas kohas toimunud ka üks kord varem (tava murdmine!), nimelt 2007. aastal.

Sellekordsete Lätete kohta tuleks kokkuvõtteks öelda kahte asja. Esiteks, võõrustaja rolli kandnud Priit Salumaa oli igati tubli ja hoidis asjad toimumas-liikumas, nii palju, kui neid asju oli toimuma-liikuma panna. Teiseks, nagu eelmisest lausest võis juba välja lugeda: seekord olid säästu- või kärpe-Lätted. Eeskätt seisnes see osavõtjate vähesuses. Vähe oli eelkõige naklasi endid. Aga üldse kirjandus- ja kultuurirahvast. Vanadest naklastest olid vaid Märka, Aapo, mina, Priit ja Leo Luks, põgusalt väisasid üritust Kader ja Mika. Puudus teenekas stammkaader Contra, Jaan, Vahur, Ruitlane... Kes mis põhjusel. Ja kas Piret on pärast töökoha vahetamist oma kirjanduslikud kamraadid täiesti unustanud?

Selle vähesuse taustal torkas silma suvalise kohaleujunud ja vägagi tüütava massi (Gulgi "kallid" joomakaaslased, mingi noortekamp jt) paljusus. Kas ikka peaks tegema reklaami, et kõik võivad tulla? Mõttekoht. Eelmisel aastal Arne Merilai juures Restul oli suvalist massi rohkem, aga ka kultuurseid inimesi (Andres Ehin jt) rohkem - ei jäänud näiteks üldpildis kõlama see ühe umbjoobes jorsi poolt täiskustud voodi ja akende all öö läbi kestnud emode röökimine. Tahaks neid vanu häid Lätteid tagasi - kus ei olnud suvalist kaasatilkunud joodikmassi, keda huvitab ainult pidu panemine ja teiste raha eest hangitud alkohol.

Olen osalenud suurel hulgal Lätetel (2000, 2001, 2002, 2007, 2009), aga ei mäleta seni, et pühapäev oleks kulgenud täies mahus niisama molutamise tähe all. Sisukad ettekanded täitsid seekord ära vaid laupäeva pärastlõuna (Aapo, Luks, Krull, Wimberg, Märka, Kolk). Muusikategemisi-luulelugemisi + Pöörase Hirve "uppumiskursust" ma ei arva ettekannete sekka, vaid meelelahutuslikuks osaks. Ja ega ei saa öelda, et neist suurem osa vahvad polnud. Aga jah, kui rahvast pole, siis ei ole ka ju ettekandjaid - ja vastupidi. Krulli ettekanne polnud üldse algselt kavaski, see tuli eksprompt, ja seekord ilma kõue ja välguta...

Järgnevalt väike fotogalerii. Kõrgekvaliteedilist fotografeerimistehnoloogiat vilunud harrastajate ja poolproffide käes võis seekord Lätetel väga palju näha. Käis kõva plõksimine ja klõpsutamine. Nende kõrval oli minu kasutada olev riist päris tagasihoidlik, igati kooskõlaliselt mu oskustega. Aga! Kogu see kõrgtehnoloogia ei ole väärt mitte halligi, kui sellega tehtud fotosid teised ei näe! Hästi tehtud fotost ei ole mingit kasu, kui seda kogu maailmale ei näidata! Nii et seni, kuni paremaid pole üles pandud, võib vaadata valikut minu tehtuist. Väga palju seekord küll ka pildistada polnud.

- - -

Lättelised Aapo ettekande ajal

Aapo Ilves räägib poplauludele sõnade tegemisest

Leo Luks räägib - millest ta õieti rääkiski?
Aga kõlas targalt...

Hasso Krull räägib Põhja-Ameerika indiaanlaste antropoloogiast

Pöörane Hirv

Pöörane Hirv viib läbi ettekannet "Uppumise erinevad viisid"

Lättelised Pöörase Hirve ettekande ajal

Veiko Märka räägib eesti reisikirjanduse ajaloost

Lätete fotoring

Priit Salumaa esitab oma isadusluulet

Inglise luuletaja nr 1

Inglise luuletaja nr 2

Seestunud Aapo

Leo Luks üllatas kõiki
teravmeelsete obstsöönsete kalambuuridega

Pühapäeval lahkusime lõuna ajal ja külastasime Contrat,
kes võõrustas meid oma talus, kandes üll kohalikke rahvarõivaid

- - -

F: Wr, Katja

5 kommentaari:

Jüri ütles ...

Mina olen ise tontvõõras ja uus inimene lätetel ja ma ei jäänud laupäeva õõks, aga ma pean ütlema, et mul lõikas kadeda südame alt läbi kui laupäeva õhtul ilmusid mingid lapsed ja hakkasid sundimatult jooma seda õlut mille ma olin sponsorilt välja petnud. Hea küll - kadedus kadeduseks, seda võiksite naljana võtta kui suudate. Seltskonnana ei jätnud mulle kumbki siinses postituses mainit inimgrupp sellist muljet, et ma tahaks nendega koos pidutseda.
Samas, võetagu seda uustulnuka veidra kapriisina ja loomulikult ei esita ma mingeid nõudmisi.

Ja igatahes oli kokkuvõttes äge ja järgmine aasta olen ka kohal, kui tohib.

wr ütles ...

Olen täiesti nõus. Loodetavasti järgmisel korral võetakse midagi kultuuritute kontvõõraste suhtes ette. Ise soovitasin Priidule spetsiaalselt isikut õllevahiks - kes annab ja toob ja jagab. Ei ole nii, et igaüks läheb ja võtab, ja kui ei leia, siis sorib läbi võõrad kotid, mis lähedal asuvad.

valper ütles ...

nil novi. mäletan mitut lätet ja kaika ülikooli, kus tubli nak mu õlut ja suitsu vähendas. olge nüüd noorte suhtes ise ka arusaajamad.

Florian ütles ...

Piret oli hoopiski väike sportlane ja rattaretkel, kus sõitis läbi 214 km. Proovige parem nii pikk luuletus kirjutada :) Contra ja Jaani jälgedes peab keegi pidevalt NAK'i sportlikku osa edendama.

wr ütles ...

Valper,
nagu mu vanaisa sõbrad ikka mu vanaemale ütlesid: meie oleme intelligentsed joodikud.