neljapäev, 2. juuni 2011

3. juunil vanaema 100. sünniaastapäev

Homme, 3. juunil 2011 on 100. sünniaastapäev mu vanaemal. Linda Alev (snd Laksberg, eestind Laikoja, I ab Nurk) sündis 3. juunil (ukj) 1911 Viljandimaal Puiatus. Vabariigi ajal töötas karjakontrollassistendina, pärast sõda oli tunnustatud zootehnik, sh kuulsas kolhoosis Estonia. Esimene abikaasa Väino Nurk jäi saksa mundris sõtta, teine abikaasa oli Kaaruka küla mees Verner Alev, minu vanaisa. Vanaema suri 1993. aasta oktoobris, vanaisa 1995. aasta detsembris.

Kõik suved, nii kaua kui ma üldse mäletan, olen veetnud nende juures maal. Nad olid tublid ja kanged inimesed ning mul on neist väga palju mäletada. Vanaema sünnipäeva juurde kuulus õitsvate sirelite lõhn. Nii et nüüdki, igal kevadel, kui linnas jalutan ja õitsvaid sireleid näen, meenub mulle alati esimese asjana vanaema aed ja vanaema sünnipäev.

Vanaisa ja vanaema (paremal) 1991. aasta suvel

Vanaisa ja vanaema pulmapäeval 1953. aasta sügisel

Vanaema koob midagi, ca 1970-ndad

Naabertalu ees: istuvad naabrinaine Linda, tema abikaasa, vanaisa vend Johannes, mina Linda süles, vanaisa. Seisavad: vanaema, Johannese poeg Priit ja üks kauge sugulane Vambola.

Mina ja vanaema Järva-Jaanis, külas kaugel sugulasel Õiel

2 kommentaari:

konnula contra ütles ...

jahaa, me tähistame seda koos Verneriga ...
kellel on 3. juuni lasetaia lõpupäev

wr ütles ...

Head lasteaialõppu Vernerile! Ja head terendavat koolisügist!