laupäev, 26. märts 2011

õnnestus leida "Kin-dza-dza!" eestikeelse tõlkega

.





Ma ei olnud nõukogude filmikunsti üht kõige diibimat mängufilmi "Kin-dza-dza!" (Mosfilm 1986) näinud enne, kui paar aastat tagasi. Pärast seda olen seda veel korra-paar vaadanud. Alati vene keeles, ilma tõlketa mulle arusaadavasse keelde. Peamised asjad on mulle tõlgitud ja ühest-teisest olen ise aru saanud. Aga pilt ja tegevus ses filmis on nii sürrid ja ilmselgelt tuumakad, et tekitada ihalust dialoogi detaile ja nüanssegi tabada.

Mistõttu hüüatasin mõttes rõõmust, kui täna Apollo filmiriiulis nägin seda filmi eesti keelde tõlgitud vene filmiklassika sarjas välja antuna - ja juba aastast 2006. Juhhei. Lisaks enam-vähem kabedatele tiitritele on plaadil lisaks taastatud kujutis ja heli. Hoobilt sai uuesti vaadatud. Ku!





4 kommentaari:

Lauri ütles ...

Panen end kohe laenutusjärjekorda :)

wr ütles ...

Ok!
Kuidas "Rutsi reis" meeldis?

Lauri ütles ...

Pole veel julenud vaadata. See vajab pikemat eelhäälestust. Tule täna külla, siis julgem!

wr ütles ...

Koosvaatamise võiks teha küll, aga täna ei saa - tõlgin Spidermani.