kolmapäev, 10. veebruar 2010

8. ptk Grete Márquez'i romaanist "Eesti naise õnn"

.

EESTI NAISE ÕNN
Grete Márquez

8. ptk
NAISTEJUTT

„Ma saan aru, et sa oled Reimost lahku läinud,” ütles Kirke esimese asjana.
Nojah, pidi olema pime, et mitte näha mu tõusvat erutust Roberto sõprade saabudes ja mu kuumi pilke Jose poole. Naise silmade jaoks selline asi juba varjatuks ei jää.
„Jah,” vastasin. „Mulle aitas. Mõtlesin, et tuulutan ennast veidi välismaal.”
„Hispaania on mehele saamise mõttes ideaalne koht,” ütles Kirke. „Me...” – siin ta hoidus nime kasutamast ja ainult nõksas peaga Roberto suunas – „...temaga ka sügisel abiellume.”
„Abiellute!”
„Jah.”
„Oh, palju õnne!”
Meie jutuajamisse sigines korraks paus. Mina mõtlesin. Ja ilmselt ka Kirke mõtles.
„Vaata siin hoolega ringi,” ütles siis Kirke, „see linn on rikkaid ja ilusaid poissmehi täis. See oleks tore, kui sa siit mehe leiaksid ja siia elama jääksid. Siis saaksime vähemalt omavahel suhelda.”
Mulle tuli vallatu tunne peale. Mul oli hea meel, et Kirke mu soovi ise mõistis ja seda tunnustas. Otsustasin oma silmarõõmu Kirkele paljastada.
„Kes tema...” – nüüd nõksasin mina omakorda Jose poole – „...on?”
Kirke heitis Jose poole põgusa diskreetse pilgu.
„Hm!” muigas ta siis. „Sul on ikka väga hea silm. See on kompu. Tema on täiesti vaba ja saadaval. Töötab pangas kõrgel juhtival kohal, ses mõttes eriti hea variant. Ma arvan, et ta sissetulek on suurem kui minu...” – siin ta jälle hoidus nime mainimast.
Ta tegi pausi ja mõtles.
„Aga paistab, et sa meeldid talle,” jätkas ta siis. „Ma nägin, kuidas ta sind enne vaatas. Kui hispaania mehed naist niimoodi vaatavad, siis see tähendab palju.”
Kuulasin Kirke juttu, ise sisimas õnnetundest täitudes. Püüdsin näole siiski rahulikku ja kainet ilmet jätta, et sõbranna silmis mitte liiga meeleheitel välja paista.
„Kas teil lapsi ka on plaanis?” viisin jutu hoopis mujale.
„Jaa. Muide – ära seda palun kellelegi ütle,” ta vaigistas häält, „pärast esimese lapse sündi saame endale Roberto onu päranduse...”
Kirke jäi päris vait. Vaatasin talle suurte silmadega otsa. Kirke rääkis seda nii, nagu peaks kohe järgnema midagi põrutavat.
„Jaa?”
Põrutav teadaanne järgneski.
Nüüd kummardus Kirke mulle päris kõrva juurde ja sosistas: „Miljon eurot.”
Olin rabatud.
Oskasin vaid kähistada: „Miljon...”
„Šh,” tegi Kirke.
„Miljon eurot,” vormisin tema poole vaid huultega, sõnu kuuldavale toomata.
„Jah,” noogutas Kirke.
„Oo, siis sa saad kuningannaks.”
„Kes teab,” kostis Kirke. „Aga sina võta Jose ette. Ta on hea variant.”
Tahtsin midagi vastata, aga Roberto pöördus meie poole.
„Pärast lähme kuhugi tantsima!” ütles ta.
Mina ja Kirke muidugi olime kohe nõus.

*

LUGEJATE ARVAMUSI

Uskumatu naine. Sellist lauslolli iba pole ammu kuulnud, veel vähem lugenud. Loodetavasti ei lähe need "Eesti mehed" selle jamaga kaasa ega pea kõik naisi sellisteks. Mõni naine paneb ikka tõesti imestama. Saepurulaps, laulukene.blogspot.com /// Kujutan hästi ette Gretekest öösel kui ta kuum hispaania mees teda voodisse mangub, kirjutamas seda oma raamatut, et eesti mehed ikka teada saaksid igal juhul kui head seksi ta nüüd saab ja et ükski detail ikka välja ei jääks. Jaanus (Xipe), laulukene.blogspot.com /// Nii nagu naistevihkamine ja suured üldistused meeste puhul, nii viitavad ka sellised suured üldistavad väited naiste poolt rohkem endapoolsele saamatusele. Soovin sellele Gretele edu siis seal. Ehk läheb tõesti elu paremini. Jaanus (Xipe), laulukene.blogspot.com /// Lugesin siitkaudu kolmandat ja neljandat peatükki, mille põhjal ei kujunenud mingit erilist arvamust, kuid ilmselt mingi huvi jäi, sest lugesin edasi. Nüüd viienda lõpuni jõudes tundub see raamat täiesti tülgastav. Väga loodan, et autor kirjutab idiootidele, nalja pärast, et pappi saada, mitte polegi tegelikult Selline. clear, laulukene.blogspot.com ///

RAAMAT POES

ESIMENE PEATÜKK
TEINE PEATÜKK
KOLMAS PEATÜKK
NELJAS PEATÜKK
VIIES PEATÜKK
KUUES PEATÜKK
SEITSMES PEATÜKK

5 kommentaari:

dr Baarmän ütles ...

Kuule, nüüd võiks tõesti peatükkide postitamise katki jätta.
Keegi ei kahtle, et sa kõva kirjamees oled, aga sihukest teksti küll iga päev lugeda ei jaksa.
Pane parem veel reisikirju, see viimane oli tõesti hea :)

wr ütles ...

Lubatud ja kavva võetud on 10 peatükki, nii et proovi ära kannatada...! Viimase peatüki avaldan reedel. Ja on ka usinaid igapäevaseid lugejaid, kelle ootusi ei saa petta.

Reisikirju tuleb ka kindlasti, kui uusi reise tuleb. Rõõm kuulda, kui viimane meeldis!

afanasjev ütles ...

Kui iga päev ei jaksa lugeda, siis osta raamat ja loe ühe jutiga läbi, nagu mina tegin.

Jess-jess-jess! Aint lõpus oleks võinud olla ootamatu pööre vmt. Samas vb paremgi, et ei olnd.

Unknown ütles ...

Igati kvaliteetne meelelahutus! Sõltuvust tekitav. Eks selle eesmärgiga neid katkendeid ilmselt avaldataksegi, et tüübid lõpuks poodi raamatu järgi kobida taipaks, sest ega pooleli ei saa ju jätta.

Saepurulaps ütles ...

Asja teeb naljakaks just see: kogu jutt, see on niivõrd õõvastav.

Kohutav. Samas tekitab imelikku sõltuvust.

Kummaline.

Seda vist nimetataksegi "rämpstoidu" (antud juhul "rämpskirjanduse") sõltuvuseks? :-D